בעולם העסקים, רכישת חברה קיימת היא פרקטיקה שאינה חדשה. בכל התחומים העסקיים, ניתן לרכוש חברה, בין אם היא עומדת למכירה כתוצאה מסיבות שונות ובין אם מדובר בחברה מצליחה.

הצד שרוכש את החברה, בין אם מדובר על אדם פרטי או על תאגיד, לרוב מעוניין לעשות זאת מתוך הבנה, שקבלת השליטה על החברה תאפשר לו להגדיל את הרווחים שלו ואת יעילותו, או לקדם את התוכניות העסקיות שלו. הנה כמה דברים שחשוב לבדוק לפני שקונים חברה קיימת.

 

רכישת חברה קיימת

בתחום ההייטק, הקמעונאות, האופנה, הבניין, הפיננסים ובעצם בכל תחום עסקי, אנחנו רואים מדי שנה עסקאות של רכישת חברות קיימות. אדם פרטי שבבעלותו כמה חברות, או תאגיד, מחליטים להגיש הצעה לרכישת החברה. רכישת חברה קיימת מתבצעת מסיבות שונות, כאשר המטרה היא תמיד עסקית ורווחית.

כשאדם או תאגיד רוכשים חברה, החברה עוברת אליהם באופן מלא. מבכירי המנהלים ועד אחרון העובדים, מוצרי החברה השונים והסמכויות לקבלת החלטות בחברה – כולם ללא יוצא מן הכלל יעברו לחזקה חדשה. קראו עוד על כך באתר https://s-gigilaw.co.il.

 

בדיקת נאותות

לא רק הדברים החיוביים, כמו זכויות על הקניין של החברה ומוצרי החברה וכן היכולת לקבל החלטות עוברים לחזקת הרוכש. גם דברים שעשויים להיות שליליים, כמו חובות והליכים משפטיים, עוברים לחזקתו. בנוסף, בעת הרכישה לא ניתן תמיד לדעת מה בדיוק רוכשים מהחברה. לכן, מומלץ לבצע עם עורכי דין ורואי חשבון בדיקת נאותות, בה ניתן לברר באופן יסודי ומקיף מספר דברים שונים שרלוונטיים לרכישה.

 

נכסי החברה

בבדיקת הנאותות ניתן להבין מהם הנכסים של החברה. הבדיקה תראה אילו נכסים רשומים על שם החברה ומהם אותם סוגי נכסים. בנוסף, ניתן יהיה להבין מה נעשה בכל נכס והאם יש נכסים שמושכרים. גם זכויות שונות, כמו זכויות של קניין רוחני, כלולות בנכסי החברה.

 

התחייבויות

גם חברה שנמצאת ברווח באופן קבוע יכולה להיות בחובות. כשאתם רוכשים חברה, מומלץ להבין באמצעות בדיקת נאותות מהם החובות השונים של החברה אותה אתם רוכשים, ולגזור את המשמעויות הרלוונטיות.

 

התחייבויות כלפי עובדי החברה

גם אם החלטתם לרכוש חברה מכיוון שיש לה מוצר מבטיח או מכיוון שיש לה נכסים במיקומים אסטרטגיים, אל תשכחו שיש עובדים בחברה. בדיקת נאותות תפרט עבורכם כמה עובדים יש בחברה, מה התפקידים שלהם וכמה משלמים לכל עובד.

 

הליכים משפטיים

חברות מסוימות מוצאות את עצמן בהליכים משפטיים שונים. ההליכים הללו יכולים להיות של לקוחות שחושבים שנעשה להם עוול, או אפילו עובדים שפוטרו וחושבים שמגיעים להם פיצויים שונים. רכישת החברה לא מעלימה הליכים אלו.

 

פעילות החברה

בעוד שהפעילות העסקית של חברות קטנות עשויה להיות מצומצמת, כאשר רוכשים חברה גדולה הפעילות העסקית שלה יכולה להיות ענפה מאוד. בבדיקת נאותות תוכלו להבין בדיוק מהם מקורות ההכנסה של החברה.

רכישת חברה קיימת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *