תשלום מס שבח מגיע למאות אלפי שקלים כאשר לא קיימת זכאות לפטור. חשוב שתבצעו תכנון מס מקסימלי על מנת שתוכלו לחסוך כסף רב. במאמר הבא נסקור כמה מהפטורים הנפוצים אשר ניתן לקבל בעת מכירת דירה.

 

מהו מס שבח?

חישוב מס שבח מתבסס על ההפרש שבין המחיר שבו קניתם את הבית למחיר שבו אתם מוכרים אותו. קיימים משפיעים נוספים על שווי המכירה כמו הוצאות שהיה עליכם לשלם לאחר המכירה ופחת. חישוב מס זה הוא מורכב וברוב המכירות לא קיים פטור ממס זה. מומלץ להיעזר בעו״ד מקרקעין כמו עו"ד פיינברג על מנת לבדוק את כל אופציות הפטורים שניתן לקבל.

 

פטור ממס במכירה של דירה יחידה

פטור זה ניתן בעמידה בתנאים הבאים: הדירה נמצאת בהגדרה של דירה מזכה, עונה על הגדרה של דירת מגורים ולא מקום שעשה הסבה לכך, מוכר הדירה בעל זכות עליה 18 חודשים מהיום שהוכשרה כדירת מגורים, לא נמכרה על ידי המוכר דירה אחרת שפטורה ממס, הדירה היא הדירה היחידה של המוכר בגבולות ישראל.

 

פטור ממס לצרוך שיפור דיור

פטור זה מוענק במצב שבו המוכר מוכר שתי דירות בגודל קטן על מנת לשדרג לבית גדול. על העסקה לעמוד בתנאים הבאים: בבעלות המוכר תהיה רק דירה נוספת אחת כאשר ימכור את הדירה הראשונה, מכירת הדירה השנייה צריכה להתבצע תוך 12 חודשים ממכירת הדירה הראשונה, שוויהן של שתי הדירות לא יעלה על 2,070,000₪, עד שנה ממכירת הדירה השנייה על המוכר לרכוש דירה בסכום הגבוה בשלושה רבעים מהדירות שנמכרו.

 

פטור על דירה שהתקבלה בירושה

כדי לקבל פטור זה יש לעמוד במס׳ תנאים: 1. הדירה היא דירה מזכה, 2. מוכר הדירה צריך להיות בן או בת זוג, ילד או מחותן של האדם המוריש, 3. הנפטר המוריש היו בעלי דירה אחת, 4. הנפטר יכול היה לקבל עליה פטור ממס. תנאי חמישי ואחרון הוא ששווי הרכישה יעשה לפי המועד והשווי בו יורש הדירה קיבל את הזכאות עליה.

 

פטור ממס בעבוד העברת זכות במתנה

כאשר אדם מעביר דירה ללא תמורה מהלך זה נועד ברוב המקרים לתכנון מס כאשר לבעל הדירה קיימת דירה נוספת. אדם המבקש פטור ממס בעבור קבלת דירה במתנה רשויות המס ייבחנו האם מדובר במתנה או בניסיון להתחמק מתשלום מס. ניתן להעביר דירה במתנה לאחת מהקרבות הבאות- הקרבה הראשונה היא בן זוג.

הקרבה השנייה היא הורי הורה, הורה, צאצא, בן זוג של כל אחד מאלה והקרבה השלישית היא אח או אחות כאשר קיבלו מהוריהם דירה בירושה או ללא תמורה.

בעת קנייה או מכירה של בית מומלץ להיוועץ עם עו״ד מקרקעין שיחסוך לנו כאב ראש והרבה כסף בעת בחינה מעמיקה של הפטורים הקיימים ותכנון מס אופטימלי.

מיסוי מקרקעין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *