סביר להניח ששמעתם לא פעם על דמי המזונות שניתנים לאחד מבני הזוג לאחר גירושין, אך השאלה החשובה היא האם אתם מכירים בצד שמחויב לבצע את התשלום ובאופן שבו הוא צפוי להתבצע? מדריך זה ירכז בפניכם את התשובה המלאה בנושא, כדי שתוכלו לקבל את האינפורמציה הדרושה לכם במקום אחד. 

 

תכירו את דמי המזונות

בעוד רגע נציג בהרחבה את התשובה לשאלה שלשמה התכנסנו כאן. תחילה עליכם להכיר בהגדרה של מזונות לילדים, כדי שתוכלו להכיר את המושגים הבסיסיים. זו העת לציין שמדובר בתשלום חובה שמחולק ל – 2 חלקים:

  1. צורך בסיסי שהכרחי לקיום, מדובר לצורך הדוגמא בכסף שמאפשר לממן קורת גג ומזון.
  2. צורך חיוני, לדוגמא: מימון של חופשות ומתנות.

בני זוג שחיים יחד בבית משותף, דואגים לילדיהם לדברים הללו באופן שוטף, אך הפרידה בין השניים מטלטלת את השגרה היציבה, כך שכל אחד מהצדדים הופך להיות תא כלכלי עצמאי. תרחיש זה מחייב בירור, כדי שניתן יהיה לבדוק שצרכי הילדים ימולאו.  חשוב לציין שמזונות ילדים צריכים להיות משולמים לילדים קטינים, אך לא רק. שכן, יש חבות מזונות לבגירים.

תכירו את דמי המזונות 

מי הגורם האחראי שמעביר את המזונות?

הגבר מחויב בתשלום מזונות לבת הזוג שלו, במידה ויש להם ילדים קטינים משותפים. נהוג לחלק את אופן מתן המזונות ל – 2 תקופות גיל. הראשונה, מזונות עבור ילדים שטרם מלאו להם 6 שנים. בתרחיש שכזה, האב נמצא לבדו בנטל המזונות. כלומר, האם לא מחויבת בתשלום זה. החלוקה תתבצע כאשר הילדים יהיו בני 6 או יותר.

חשוב לציין שאבות שילדיהם ששוהים אצלם לזמן ממושך, צפויים לשלם סכום פחות של מזונות. אבות יכולים להגיש תביעת מזונות בבית משפט, כדי לערער על גובה המזונות מסיבה כזו או אחרת. קראו את הפסקה הבאה ותגלו מה חשוב לדעת בנושא.

 

תביעת מזונות בליווי עורך דין – כך תעשו זאת

בחירה בעורך דין שילווה אתכם בתביעת מזונות זה לא עניין של מה בכך. מדובר בתהליך שמצריך הסתייעות מצד עורך דין שנחשב לשם דבר בתחום. עליכם לערוך חיפוש מקיף ברחבי הרשת, כדי שתוכלו לקבל מידע עדכני. נמליץ לקרוא חוות דעת שנכתבו בלשונית הביקורות של גוגל שנחשבת לפלטפורמה אמינה.

תביעת מזונות בליווי עורך דין – כך תעשו זאת 

הדרך שבאמצעותה מתבצע התשלום

תשלום המזונות צריך לעבור לבת הזוג באופן ישיר. כלומר, באמצעות מסירת צ'ק או העברה בנקאית. חשוב לציין שהעברות אלה צריכות להתבצע באופן שניתן לעקוב אחריו, כדי שניתן יהיה לבדוק בהמשך מהם הסכומים ששולמו ולראות אם יש טעויות או דילוג על תשלומים מסוימים.

 

מילים אחרונות לסיום

תשלום דמי מזונות מועבר מהאב לאם והוא צריך להתבצע באמצעות העברה בנקאית או המחאה. נשים שתשלומי המזונות שלהם לא הועברו כסדרם, יכולות לפנות לעורך דין שיפנה למוסד לביטוח לאומי, שכן אלה יסייעו בהעברת התשלומים המבוקשים.

מי צריך לשלם דמי מזונות ואיך התשלום מתבצע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *