יש אמירה לפיה פרט למוות ולמיסים, אין דבר בטוח בחיים. מיסוי הוא אומנם חלק ודאי וממשי מהחיים שלנו, בטח בעידן בהיסטוריה האנושית בו רוב האוכלוסייה עובדת ומקבלת שכר בצורה מסודרת, אך ישנם מקרים בהם ניתן לקבל פטור ממיסים שונים. מס הכנסה הוא אחד המיסים המרכזיים ביותר, מכיוון שחלק גדול מהציבור הכללי משלם אותו, אך גם ממס זה ניתן לקבל פטור. במאמר הבא נסביר מתי אנשים שונים עשויים להיות פטורים מתשלום מס הכנסה.  

 

פטורים ממס הכנסה – עשוי להיות רלוונטי לכולם

שלא כמו פטור בצבא מריצה או פטור מעבודה בבית ספר, קבלת פטור ממס הכנסה היא דבר שקצת יותר מסובך להשיג. כדי להבין מדוע זה כל כך קשה, צריך לזכור מלכתחילה שמדובר בכלי שמפעילה המדינה, על מנת שהיא תוכל לגייס מספיק כסף בצורה הוגנת מהאזרחים, אותו היא תוכל להשקיע בשירותים, תקציבים ופיתוח תשתיות. למרות שמס הכנסה הוא אפיק גיוס כספים עיקרי של המדינה, במצבים שונים ניתן לקבל פטור מהמס הזה.

קבלת הפטור עשויה להתקיים במצבים שונים, על הכנסות שונות ועבור סכומים מסוימים, אבל בסוף היא יכולה להיות רלוונטית לכולם. למשל, קבלת פטור ממס הכנסה עקב מצב רפואי קשה עשויה להיות לא רלוונטית לכם או לקרובים שלכם כיום, אך אף אחד לא יכול לחזות את המחר. גם פטור ממס על הכנסות שונות, כמו הכנסה משכירות או מתשלומים בסיום העסקה הוא דבר שבעתיד יכול להיות רלוונטי לכם.

פטור ממס הכנסה

מצב רפואי קשה

הדרך העיקרית לקבלת פטור ממס הכנסה היא כאשר אזרח מסוים מגיע אל מצב רפואי קשה. כשאנחנו מדברים על מצב רפואי קשה, צריך להבין מה זה אומר מבחינה מספרית. לפי החוק, אזרח שבעקבות לקות מסוימת נמצא שיש לו 90% נכות, עשוי להיות זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה, באופן מלא או חלקי.

בנוסף, אם לאזרח מסוים יש לקויות שונות שנגרמו לו כתוצאה מאירועים שונים, או כתוצאה מאירוע אחד, הוא עשוי להיות זכאי גם כן לקבלת פטור ממס הכנסה, אם סך אחוזי הנכות שנגרם לו מהלקויות הללו הוא 90% ומעלה. קבלת הפטור עשויה להיות לזמן קבוע, אם הלקויות מהן סובל מגיש הבקשה  הן קבועות, או לטווח זמני, במידה שיש אופק החלמה לאותן לקויות.

 

פטור ממס הכנסה על הכנסות ספציפיות

ניתן גם לקבל פטור ממס הכנסה על הכנסות מסוימות, כמו הכנסה כתוצאה משכירות. מי שמכיר דירה עד מחיר מסוים, יכול לקבל פטור מלא ממס הכנסה, כאשר מעבר למחיר הקבוע מחוק הפטור יהיה חלקי בלבד.

אפשר לקבל פטור על הכנסות שמתקבלות גם בעת סיום עבודה במקום העבודה שלכם. אם פוטרתם וקיבלתם פיצויים, הם יכולים להיות פטורים ממס הכנסה. גם תשלומים אחרים בעת הפיטורים שלכם יכולים להיות פטורים ממיסוי כזה.

פטור ממס הכנסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *