כולנו מכירים את המושגים תאונת דרכים ותאונת עבודה, אולם מה קורה כשהשניים מתאחדים? תאונת דרכים שקרתה לנהג אוטובוס במהלך עבודתו תיחשב גם כתאונת עבודה. מתי זה נחשב גם כתאונת עבודה וממי אתם דורשים פיצויים? כל זאת ועוד בהמשך.

 

תאונת עבודה

תאונת עבודה מוגדרת בחוק כתאונה שאירעה לעובד במהלך עבודתו, בדרך לעבודה ובחזרה ממנה או בעקבות עבודתו. גם תאונות שאירעו בעקבות שליחות של העבודה למקום אחר ייחשבו תאונות עבודה.

 

תאונת דרכים שנחשבת לתאונת עבודה

לפיכך ובהתאם לזאת, כל תאונת דרכים שתתרחש במהלך עבודתו של העובד, בין אם זה בשל תפקידו ובין אם לא, או בדרכו של העובד לעבודה ובחזרה ממנה הביתה תימנה גם כתאונת עבודה. למשל, אם עובד יצא ממשרדו ברגל לכיוון האוטו שלו ובדרך נדרס, תאונת הדרכים הנ"ל תיחשב כתאונת עבודה שכן הוא היה בדרכו הביתה. דוגמא נוספת תהיה כאשר עובד נסע לשליחות מטעם העבודה ובדרך נקלע לתאונת דרכים. עוד תיחשב תאונת עבודה, תאונת דרכים שהתרחשה לנהג משאית בזמן שהוא מסיע סחורה כחלק מהתפקיד.

יש לשים לב שתאונת דרכים בדרך לעבודה ובחזרה ממנה, תיקרא תאונת עבודה רק אם העובד נסע בדרך המקובלת לעבודה ולא סטה ממנה. למעט, אם הסטייה הייתה בשביל לקחת את הילד אל הגן או בשביל להתפלל בבית הכנסת.

עורך דין תאונות דרכים יוכל לעזור לכם להבדיל בין התאונות השונות ולהגיש את התביעות הנכונות.

 

למי אני מגיש פיצויים?

בעת תאונת עבודה יש להגיש תביעה לפיצויים לביטוח לאומי, ובעת תאונת דרכים התביעה מוגשת לחברות הביטוח. כאשר השתיים מתמזגות, יכול העובד להגיש תביעה הן לביטוח לאומי והן לחברת הביטוח.

אמנם הוא אינו יקבל פיצויים כספיים כפולים. אם יזכה בתביעות ב-2 הפלטפורמות, אזי שסכום הפיצויים הכספיים יתקזז ביניהן. נניח שסכום הפיצויים עומד על 100,000 שקל, וביטוח לאומי שילם 20,000 שקל, אז חברת הביטוח תשלים את ההפרש ותשלם עוד 80,000 שקל.

 

אז למה להגיש תביעה פעמיים?

סביר להניח שסכום הפיצויים שתוכלו לקבל מחברת הביטוח גבוה יותר מסכום הפיצויים מביטוח לאומי. אולם, תביעת תאונת עבודה מקנה לכם זכויות בחוק שתביעה כנגד חברת הביטוח לא. זכויות כגון דמי פגיעה למשך 90 יום, אחוזי נכות במידה ויש, טיפול רפואי בחינם, סל שיקום מקצועי ועוד. במקרה והעובד נפטר בתאונה זו, ייתכן ובני משפחתו יזכו להטבות חודשיות.

כדאי לדעת שבמידה ונוצרו אחוזי נכות בשל התאונה, אם התביעה הראשונה תוגש לביטוח לאומי הרי שאחוזי הנכות שביטוח לאומי ייקבעו יחולו גם על התביעה כנגד חברת הביטוח אך אם המצב הוא הפוך, אחוזי הנכות שקבעה חברת הביטוח לא יהיו מחייבים לביטוח לאומי.

 

לסיכום

כל תאונת דרכים שאירעה לעובד, שכיר או עצמאי, בעת עבודתו, בעקבות עבודתו, או בדרכו לעבודתו תיחשב גם כתאונת עבודה.

איש משפט

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *