אנשים יכולים להגיע למצב של נכות כתוצאה מפגיעות שונות או מחלות שמחמירות. במקרה של נכות מסוימת אצל אדם, הוא יכול לפנות אל הביטוח הלאומי על מנת לקבל קצבת נכות כללית, שתסייע לו להתמודד מבחינה כספית עם הנכות שלו. במאמר הבא נסביר לאיזה עורך דין צריך לפנות במקרה הזה.

 

מהי נכות כללית?

פציעה מסוימת או מחלה שמחמירה עשויות לגרום לאדם מסוים להפוך לנכה. נכות יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות אצל אנשים שונים. ככל שהנכות ממנה אדם סובל היא חמורה יותר, כך הסיכוי שלו להיפגע בתחומי החיים השונים גבוהה יותר.

נכות כללית הוא הכינוי לקצבה שניתנת מהביטוח הלאומי. הנכות הזאת ניתנת עבור מי שנקבעו לו אחוזי נכות מסוימים בוועדה רפואית של הביטוח הלאומי, לאחר הגשת תביעת נכות כללית.

 

מה החוק אומר?

החוק בישראל קובע שהביטוח הלאומי יהיה אחראי על מתן קצבאות, בין היתר, לאזרחים שעומדים בתנאי סף שנקבעו מראש. לכן, אדם שנקבעו לו אחוזי נכות, לפי חוק הביטוח הלאומי, זכאי לקבלת קצבה חודשית – קצבת נכות כללית, בגובה שמשתנה בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו.

 

פנייה אל עורך דין

אם נפצעתם כתוצאה מתאונה כלשהי, או שמחלה ממנה אתם סובלים החמירה וכעת אתם סובלים מנכות בעקבות אותה המחלה, אתם יכולים לפנות אל עורך דין. עורך דין הוא איש המקצוע שיכול לסייע לכם, בין היתר, אל מול הרשויות השונות והגופים הממשלתיים השונים, כמו ביטוח לאומי. עורך הדין בקיא בחוק, בעל ניסיון ובעל מיומנויות שיסייעו לו במימוש האינטרס שלכם.

 

עורך דין ביטוח לאומי

עורך דין ביטוח לאומי הוא עורך הדין שכדאי לפנות אליו כאשר אתם מעוניינים בקבלת קצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי. עורך דין זה הוא עורך דין לכל דבר ועניין, שסיים את תקופת הלימודים שלו ואת תקופת ההסמכה, וכעת מתמחה בתביעות מול הביטוח הלאומי.

 

למה דווקא עורך דין כזה?

ראשית, עורך דין ביטוח לאומי בקיא בחוקים של הביטוח הלאומי. הוא יכול לסייע לכם באמצעות הידע שיש לו, שלכם ככל הנראה אין. שנית, עורך דין זה מנוסה ומיומן בעבודה מול הביטוח הלאומי, מה שיכול לתת לכם ערך מוסף.

 

סיוע מול הוועדה הרפואית

אחד השלבים המשמעותיים ביותר בהגשת תביעת נכות כללית היא התייצבות מול וועדה רפואית. וועדה זו היא הגורם המוסמך במוסד הביטוח הלאומי לקביעת אחוזי הנכות של התובע. עורך דין ביטוח לאומי יוכל לשבת איתכם לפני הוועדה ולהכין אתכם אליה, בנוסף לליווי שהוא יכול לתת לכם במהלך הוועדה עצמה.

 

מיקסום הקצבה

ככל שהקצבה שלכם גבוהה יותר, כך הסיכויים שלכם לפגיעה כלכלית נמוכים יותר. עורך דין ביטוח לאומי רואה לנגד עיניו את אינטרס הלקוח, שהוא מיקסום הקצבה. עורך דין איכותי יסייע לכם בכך.

הגשת תביעת נכות כללית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *