לכל בעל דירה עובר סיוט בראש. הסיוט, חד הוא. דייר שלא משלם שכר דירה ואינו מתפנה מן המושכר. הסיוט נובע מכך שפינוי דייר ממושכר, הוא אינו עניין של מה בכך החוקים הסוציאליים במדינת ישראל מעניקים הגנה מסוימת לדייר ומקשים על פינויו. עם זאת, בעזרת ייצוג משפטי נכון תוכלו לפנות את הדייר במהירות וביעילות. להלן נגלה מהן הסיבות בגינן ניתן לפנות שוכר ממושכר.

 

1. שוכר שאינו משלם

התרחיש הראשון והקלאסי ביותר בגינו ניתן לפנות שוכר, הוא שוכר שאינו משלם שכר דירה. כפי שניווכח להלן, פינוי השוכר כולל פרוצדורה מוגדרת במיוחד אולם עילת הפינוי, תהיה הפסקת תשלום שכר הדירה מצד השוכר.

 

2. שוכר שאינו מתפנה

סיבה נוספת בגינה ניתן לפנות שוכר מהנכס המושכר, הוא היוותרות השוכר בנכס לאחר תום החוזה. נניח, למשל, כי חתמתם עם שוכר על חוזה ל-3 שנים. בתום 3 השנים, השוכר אמנם ממשיך לשלם שכר דירה אך אינו מתפנה מן הנכס. ככל שאינכם מעוניינים בהמשך שהותו, תוכלו לפנות את השוכר מהנכס.

 

3. הפרה יסודית של תנאי החוזה

לבסוף, תוכלו לפנות שוכר אף אם הוא הפר הפרה יסודית של אחד מתנאי החוזה. תוכלו לקבוע, למשל, כי השכרת הנכס בשכירות משנית (סאבלט) על ידי השוכר הינה הפרה יסודית של החוזה. ככל שהשוכר ישכיר את הנכס בשכירות משנה, תוכלו להגיש תביעה לפינוי דייר מהנכס.

פינוי שוכר מדירה – הליך

פינוי שוכר מדירה – הליך

הליך פינוי שוכר מדירה מוגדר היטב בחוק ויש להכירו לפני תחילת ההליך. ראשית, יש להבהיר כי אסור לכם לפנות את השוכר בעצמכם ויש לפעול במנגנונים המשפטיים המקובלים כדי לפנות אותו מהנכס. החוק מתיר אמנם לפנות בכוח משיג גבול תוך 30 יום מיום הפלישה לנכס, אך שוכר אינו נחשב לפולש שכן הוא נכנס לדירה כדין.

במקום עשיית דין עצמי, עליכם לשלוח כתב התראה לשוכר לפיו אם לא יתפנה מהנכס או יקיים את תנאי החוזה, תוגש תביעה לפינויו. לאחר שליחת המכתב, תוכלו להגיש כתב תביעה לבית המשפט. השוכר יהיה רשאי להגיש כתב הגנה תוך 30 יום. לאחר מכן, יתקיים דין תוך שבועיים אשר בסופו יתקבל צו לפינוי השוכר. ככל שלא יוגש כתב הגנה, יתקבל צו ללא דיון. פנו עם הצו להוצאה לפועל והם יפנו את השוכר מהנכס.

מדובר בסדר דין מזורז ומהיר, שנוצר במיוחד עבור תביעות פינוי מושכר מתוך הפנמה של מצוקת השוכרים הסרבנים. מכיוון שכך, תביעה זו תתעסק בפינוי השוכר גרידא. תביעת פיצויים תוגש בנפרד, לאחר מכן.

 

לסיכום

לסיכום, ניתן לפנות שוכר במגוון תרחישים. שלושת הקלאסיים שבהם הם שוכר שהפסיק לשלם, שוכר שנשאר בנכס לאחר תום החוזה ושוכר שביצע הפרה יסודית של תנאי מתנאי החוזה. פעלו לפי ההליך המקובל לפינוי שוכר ממושכר והיפטרו מבעיית השוכר הסרבן ביעילות.

איש משפט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *