ניתוח הינו פעולה רפואית שנחשבת למורכבת. גם בניתוחים קטנים, המטופל עשוי להיות מורדם, ובכל ניתוח יבוצעו בו פעולות פולשניות שונות. באמצעות ניתוחים ניתן להציל חיי אדם או לשפר את איכות החיים שלהם בצורה משמעותית, אך ישנם בכל זאת מקרים בהם לאחר ניתוח, המטופל יוצא דווקא עם נזק.

מקרים כאלו יכולים לענות על ההגדרה בחוק של רשלנות רפואית, ובגינם ניתן להגיש תביעת פיצויים. הנה 5 סימנים המעידים על רשלנות רפואית בניתוח.

 

דימום לאחר ניתוח

מכיוון שמבצעים פעולות פולשניות במהלך ניתוח, כמו חתכים, זה הגיוני שהמטופל יאבד כמות מסוימת של דם במהלך הניתוח. הצוות הרפואי שמבצע את הניתוח לוקח את זה בחשבון ומתכונן בהתאם. במקרים מסוימים, לא ניתן להתקדם בניתוח ללא ביצוע של חתכים ספציפיים על ידי הרופאים.

למרות שדימום במהלך הניתוח הוא הגיוני, דימום לאחר הניתוח לא אמור להתרחש ועשוי להעיד על רשלנות רפואית בניתוח. אם אתם מדממים לאחר הניתוח, הסיבה העיקרית היא שהצוות הרפואי שביצע את הניתוח בכם לא דאג לעצור דימום כלשהו. ייתכן שמדובר בחתך קטן אפילו שלא נתפר או אוחה, אך גם זה עשוי לגרום למצבים רפואיים קריטיים, כמו הלם.

 

הופעת זיהום

אם ביצעתם ניתוח ולאחר זמן מה חטפתם זיהום כלשהו, ייתכן שיש קשר ברור בין שני המקרים. מכיוון שמבצעים פעולות פולשניות בגוף האדם במהלך הניתוח, החדר והצוות הרפואי צריכים לעבור חיטוי לפי הנהלים. מטרת החיטוי היא להרחיק כמה שיותר חיידקים ונגיפים מהמנותח, על מנת שהוא לא ידבק באחד מהם ויפתח זיהום.

כמו כן, גם המכשור הרפואי צריך לעבור חיטוי מאותן הסיבות. הופעת זיהום יכולה להעיד על אי חיטוי של הצוות, של החדר ושל המכשור או על חיטוי רשלני. אלו הם מקרי רשלנות רפואית לכל דבר ועניין.

 

נזק שנגרם עקב פעולות לאחר הניתוח

ביצעתם ניתוח ונגרם לכם נזק במהלך תקופת ההתאוששות לאחר פעולה כלשהי שעשיתם? ייתכן שגם כאן מסתתר מקרה רשלנות רפואית. לאחר ניתוח, אתם אמורים לקבל הנחיות שונות מהרופא שלכם, על מנת שתוכלו לדעת מה ניתן לבצע ומה לא ניתן לבצע במהלך תקופת ההתאוששות. אם לא קיבלתם הנחיות כאלו, יכול להיות שהנזק אירע לכם בעקבות כך.

 

אי הצלחת הניתוח

לא כל ניתוח שלא מצליח הוא ניתוח רשלני, אבל זה בהחלט יכול להיות סימן לרשלנות. ניתוח יכול להיכשל בין היתר עקב פעולות רשלניות של המנתח או של איש צוות רפואי כלשהו שנכח בניתוח. בנוסף, יכול להיות שהניתוח לא הצליח בעקבות צוות רפואי שאינו מיומן לביצוע אותו ניתוח, מה שיכול להיחשב גם כן כרשלנות.

 

בעיות במהלך הניתוח עצמו

נגרמה בעיה כלשהי במהלך הניתוח עצמו? בין אם אירעה בעיה במהלך אחד מהחתכים השונים שבוצעו או בתהליך ההרדמה, הופעת נזק לאחר הניתוח יכולה להיגרם בעקבות בעיה אחת או מספר בעיות שצצות במהלך הניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *