רבים מאתנו שמעו לאחרונה על המקרים הקשים שאירעו לאחר שהתגלה כי אזרחים בישראל החזיקו נשק באופן שאינו חוקי. המקרים המזעזעים הללו העלו שיח ער בכל הנוגע לעונשים שמגיעים להם.

עובדה זו ופניות רבות מצד גולשים גרמו לנו להבין כי עלינו לעצור את רצף הכתיבה שלנו כדי להעלות את הנושא למודעות. לכן, יצאנו לבדוק מהו העונש על החזקה של נשק לא חוקי וחזרנו עם כל הפרטים.

 

תכירו את הרקע לכתיבת המדריך

בגלל שמדובר בנושא טעון מאוד, החלטנו לפתוח בפסקה קצרה שתציג בפניכם, קוראים יקרים, את הסיבה המעמיקה לכתיבת המדריך. מעל ל – 50 קוראים קבועים שעוקבים אחר המדריכים שלנו שלחו לנו הודעות בימים האחרונים.

המשותף לכל אלו זו העובדה כי הם ביקשו לקבל פרטים אודות העונשים שקבועים בחוק. אם כתבתם לנו הודעה בנושא, אנו רוצים ליידע אתכם כי המדריך הנוכחי מוקדש לכם.

 

ההגדרה של נשק

כל מדריך שאנו כותבים בנושאים פליליים נפתח בהגדרה שנוגעת לעניין הלא חוקי. זה עניין שכל עורך דין פלילי יודע – אי אפשר להציג את העונש מבלי להגדיר את העניין תחילה. אז כדאי שתדעו שנשק, לפי החוק, הוא כלי שיכול לירות את אחד מהדברים הבאים:

  • פצצה
  • פגז
  • כדור
  • קלע

כאשר באפשרות הדברים הללו להמית אדם. נשק יכול להיות גם כלי שפולט חומר כלשהו שמזיק לאדם. כך שזה יכול להיות גם גז מדמיע או רימון.

 

מה העונש הצפוי בחוק על החזקת נשק לא חוקי?

מי שמחזיק נשק באופן שאינו חוקי צפוי לקבל עונש מקסימלי של עד 7 שנות מאסר. ראוי לציין כי נשיאה של נשק או הובלה שלו ללא רשות עשויה להביא לעונש חמור יותר של 10 שנות מאסר! יש כל מיני עונשים שקבועים בחוק בהקשר של נשק. כך גם כל מה שנוגע לייצור, ייבוא או ייצוא של נשק. אלו עשויים להביא בסופו של דבר לעונש חמור מאוד שכולל 15 שנות מאסר.

 

מחזיקים נשק לא חוקי? כדאי שתפנו אל עורך דין פלילי

אם אתם מחזיקים בנשק לא חוקי מסיבה כזו או אחרת, כדאי שתפנו בהקדם האפשרי אל עורך דין פלילי שילווה אתכם בהליך המשפטי שצפוי לכם בהמשך. חשוב מאוד לציין כי אתם צריכים לשים לב שאתם מגיעים אל עורך דין מקצועי ומומלץ.

כזה שקראתם עליו חוות דעת טובות ברחבי הרשת. אם אתם לא יודעים איך להגיע אל עורך דין שכזה, כדאי שתערכו חיפוש ותקראו חוות דעת בלשונית הביקורות של גוגל או ברשתות החברתיות.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מהו העונש על החזקה של נשק לא חוקי. כעת, כשיש בידיכם את כל המידע, אתם יכולים להעביר אותו הלאה ולהעלות את המודעות בנושא החשוב הזה.

פלילי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *