עסקאות נדל"ן הן תחום ידע שלם שאנשים לומדים ומתמקצעים בו כל חייהם. מלבד עסקאות קנייה ומכירה רגילות, בשוק הנדל"ן יש אופציות רבות למימוש של עסקה כמו עסקת קומבינציה, עסקאות חכירה, עסקאות בנאמנות ועוד. בכתבה זאת נתמקד בתשואה והרווח בתחום הנדל"ן, כיצד נחשב אותן וכיצד נימנע מתשלומי מס ככל הניתן. 

 

תשואה ורווח מעסקאות נדל"ן שונות

לכל עסקת נדל"ן יש את הצורה בה מועבר הכסף בגין העסקה שהתבצעה. במקרים רבים בקניית נדל"ן, הכסף יועבר בתשלום אחד בסמוך למועד חתימת העסקה. במקרים של חכירה או שכירה, התשלומים בגין העסקה יועברו בצורה חודשית או שנתית. עסקאות קומבינציה הן עסקאות בהן הנדל"ן עובר לבעלות הקבלן בתמורה לחלק בפרויקט שייבנה עליו.

במקרים אלה, התשלום בגין העסקה יחל כשהפרויקט המדובר יתחיל להרוויח, או מראש לפי חישוב יחסי של הרווח החלקי של המוכר. ההבדלים הגדולים בין הדרך בה מתקבלת התמורה בגין העסקאות, מקשים על יצירת חישוב אחיד של רווח בעסקאות אלה.

 

חישוב של תשואה ורווח בעסקאות נדל"ן

כפי שצוין לעיל, החישוב של רווח והפסד של עסקת נדל"ן תלוי בגורמים רבים ובמיוחד בסוג עסקת הנדל"ן המדוברת. במקרים שבהם התשלום על העסקה נעשה בפעימה אחת או במספר פעימות בודדות, החישוב של הרווח ייעשה באמצעות הורדת המחיר ששולם על ידי הבעלים בקניית הנכס, והכספים שהושקעו על ידיו בנכס.

המחיר ששולם כעת בגין העסקה, זהו הרווח הגולמי. ממחיר זה יש להוריד תשלומי מיסים ועמלות שונות שנגבו בגין העסקה, כמו מס מכירה ומחיר ליווי של עורך דין נדלן.

 

תשלומי מס על עסקאות נדל"ן תכנון מס

בעת ביצוע מכירה או קנייה של נדל"ן בצורה זאת או אחרת, חשוב מאוד לשים לב לנושא תשלומי המס שיידרשו בגין העסקה. תשלומי מס כמו מס שבח או מס מכירה בגין מכירת נדל"ן יכולים להגיע לסכומים גבוהים מאוד, ולא כדאי לוותר על האפשרות להיפטר מתשלום שלהם במידה והדבר אפשרי.

 

ליווי של עורך דין לענייני מקרקעין בעסקת נדל"ן

אחת הדרכים שיעזרו לכם לא לשלם תשלום מיסים מיותר שאפשר היה להימנע ממנו, הוא ליווי וייעוץ של עורך דין לענייני נדל"ן בעסקת הנדל"ן המדוברת. עורך דין לענייני נדל"ן הוא איש מקצוע שמכיר את התחום מקרוב מבחינה עסקית, חוקית ומבחינת חוקי המס. חשוב לבחור בעורך דין בעל ניסיון רב ומוניטין חיובי, כדי לוודא שהוא יוכל לטפל בעסקה בצורה נכונה.

 

עסקאות נדל"ן בישראל – סיכום

עסקאות נדל"ן מביאות איתן לעיתים קרובות רווח ותשואה גבוהים. חישוב של הרווח על עסקת נדל"ן הוא לא פשוט, ותלוי במגוון רחב של גורמים שקשורים לעסקה הספציפית. בכדי להגדיל את הרווח על עסקת נדל"ן, אפשר לבצע תכנון מס, בדרך כלל על ידי רואה חשבון או עורך דין לענייני נדל"ן.

עורך דין נדלן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *