תאונות דרכים הן אירועים שגורמים מדי שנה בישראל, למותם של מאות אנשים ולפציעתם של אלפי אנשים בצורה קלה, בינונית, קשה ואנושה. הנזקים שנגרמים בעת תאונות הדרכים, אמורים להיות מכוסים, על פי החוק, בפוליסות של המעורבים השונים בתאונה. נסקור בקצרה את תחום הפיצויים בגין תאונות דרכים ומתי אפשר לממש אותם 

 

תאונת דרכים במקרה של ביטוח למעורבים

במרבית תאונות הדרכים במדינת ישראל, למעורבים בתאונה יש ביטוח שמכסה אותם בדיוק לצורך מקרים אלה. ביטוח זה נקרא ביטוח חובה לרכב, והוא מזכה בפיצויים על נזקי הגוף שנגרמים כתוצאה מתאונת דרכים. במידה והתאונה התרחשה בין שני כלי רכב, כל ביטוח יכסה את הנזקים שנגרמו לכל אחד מהנהגים בעלי הביטוח.

במקרה של תאונת דרכים בין רכב להולך רגל, הביטוח של הנהג ברכב יכסה את נזקי התאונה כולה. במקרים כאלה יש להגיש תביעה לקבלת פיצויים לחברה הרלוונטית.

 

הקרן לפיצוי של נפגעי תאונת דרכים במדינת ישראל

בישראל קיים חוק מיוחד, שמטרתו לדאוג לפיצויים במקרים של תאונת דרכים שבהן אין לאחד הנהגים ביטוח למרות דרישות החוק. חוק זה גם גרם להקמה של קרן כספית שממנה יילקחו כספי הפיצויים. קרן זו נקראת בשם קרנית והיא תאגיד ציבורי. במקרה של תאונת ביטוח שאין בה חברת ביטוח פרטית שניתן לתבוע אותה, יש להגיש את תביעת הביטוח לקרנית.

קרנית דואגת לפצות את כל הנפגעים בתאונות דרכים, שאין להם דרך אחרת לקבל את הפיצויים המגיעים להם, ושבעזרתם יוכלו להשתקם מתאונת הדרכים שבה נפגעו.

 

איך מקבלים את הפיצויים המגיעים לנפגעי תאונת דרכים?

בכדי לקבל את הפיצויים בגין הנזקים שנגרמו מתאונת דרכים, יש להוכיח את הנזקים הללו. בכדי לעשות זאת, יש לאסוף בדיקות, סיכומי אשפוז, סיכומי ניתוח, סיכומי פגישה וכל מידע רפואי אחר שקשור לנזק. בנוסף לכך, יש חשיבות לבדיקה על ידי רופא תעסוקתי במקרים שבהם התובע מבקש לקבל פיצויים על אובדן כושר עבודה. לאחר מכן יש להגיש את כל החומר הרפואי ואת ההוצאות שנגרמו לתובע בשל נזקי הגוף, לחברת הביטוח הרלוונטית או לקרנית.

 

מה קורה לאחר שליחת התביעה לחברת הביטוח?

לאחר איסוף החומר והגשת התביעה לחברת הביטוח, יש לעמוד בפני ועדה רפואית של חברת הביטוח, ושם יקבעו את רמת הפגיעה שנגרמה ואת הפיצויים בגינה. בוועדה יושבים גורמי מקצוע רפואיים, בדרך כלל רופאים מסוגים שונים. הופעה לפני הוועדה או בדיקה בבית המבוטח הן לפעמים תנאים לקבלת הפיצוי.

 

פיצויים על תאונות דרכים במקרים שונים – סיכום

מאות ישראלים נהרגים ואלפי ישראלים נפצעים בתאונות דרכים בכל שנה. הפיצויים על הנזקים שנגרמים בתאונות אלה אמורים להגיע באופן עקרוני מחברות הביטוח הפרטיות שמציעות ביטוח חובה. במקרה ואין לנהג ביטוח חובה, הכסף יגיע מקרנית, שהיא תאגיד ציבורי שהוקם לשם כך.

עורך דין לתעבורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *