מעוניינים ברכישת דירה לצרכי מגורים? אולי דווקא בקניית נכס מקרקעין לצרכי השבחה והשקעה? הסיבה בגינה אתה מתכננים לקנות נכס מקרקעין אינה רלוונטית. רכישת נכס מקרקעין כלשהו היא עניין מורכב, הכולל רגולציה ענפה, סכומים כספיים גדולים וצדדים שונים עם אינטרסים מסוימים. במקרים הללו מומלץ להסתייע בעו"ד מקרקעין, אך האם החוק מחייב זאת? תשובות במאמר הבא.

 

שירותיו של עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין מציע מספר שירותים הקשורים לתחום המקרקעין. באופן כללי, שתי הפעולות העיקריות שאנשים נוהגים לעשות עם נכס מקרקעין הן קנייה או מכירה. עורך דין מקרקעין הוא עורך דין שהתמחה בתחום, מכיר את החוקים השונים ואת הפעולות השונות שיש לנקוט בהן, כך שהוא מסוגל לסייע בעת קניית נכס או מכירת נכס.

אדם שמעוניין למשל לקנות נכס, יפנה אל עורך דין רכישת דירה שהוא עורך דין מקרקעין בעל הניסיון בליווי עסקאות רכישת נכסי מקרקעין, על מנת שעורך הדין יוכל ללוות אותו לאורך כל התהליך, לייעץ לו ולבצע עבורו פעולות שונות.

 

קניית נכס מקרקעין

במקרים רבים, אנחנו מעדיפים לעשות דברים לבד מאשר להסתמך על אנשי מקצוע כאלו ואחרים. כשאנחנו מנסים משהו בעצמנו, זה נובע לרוב מתוך רצון לחסוך כסף, שכן אם נבצע בעצמנו פעולה מסוימת, לא נצטרך לשלם לאיש המקצוע.

למרות שהדבר נכון במספר תחומים, קניית נכס מקרקעין היא עניין מורכב יותר. לא מדובר למשל על מכשיר חשמלי שהתקלקל בבית ואנחנו מעוניינים לתקן בעצמנו במקום לשלם לחשמלאי. קניית נכס מקרקעין היא עסק יקר מאוד ומורכב. טעויות מסוימות יכולות לעלות לנו ביוקר, תרתי משמע, ולגרום לכך שחסכון כספי שנדמה לנו בהתחלה, כמו אי תשלום לעורך דין מקרקעין, יעלה לנו בהמשך ביוקר.

 

מה החוק אומר?

אז האם חייב להשתמש בעורך דין מקרקעין? באופן רשמי, התשובה היא לא. החוק לא קובע שעורך דין מקרקעין מחויב לסייע לנו בעת קניית דירה. למרות זאת, אם מתעמקים בחוק עצמו, אפשר להבין מהר מאוד שללא עורך דין מקרקעין קשה מאוד להתקדם בביצוע העסקה.

מכיוון שקניית נכס מקרקעין היא עניין מורכב עקב חוקים שונים, כל אדם שקונה דירה זקוק למעשה לידע מסוים בחוקי המקרקעין. הסכמים וחוזים, רישום הערות, מיסוי ולקיחת משכנתא – כל אלו פעולות מורכבות עם היבטים משפטיים, שעורך דין מקרקעין מכיר היטב, בצורה כזאת בה שירותיו יסייעו לנו.

 

האינטרס שלכם – מעל הכל

בסופו של דבר, עורך דין מקרקעין הוא בעל מקצוע בתחומו. כמו כל בעל מקצוע, שמקבל תשלום עבור השירותים שלו, עורך הדין מעוניין לבצע עבודה טובה, שתשאיר את הלקוח שלו מרוצה. לכן, במהלך עבודתו, עורך דין מקרקעין יראה לנגד עיניו את האינטרס של הלקוח שלו מעל הכל וישתמש ביכולות ובידע שלו כדי להבטיח את מימוש האינטרס הזה.

עורך דין רכישת דירה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *