תאונות דרכים

תאונות דרכים הן התאונות הנפוצות ביותר, ולפי ארגון הבריאות העולמי, בכל שנה נהרגים 1.2 מיליון אנשים בכבישים, ועוד 20 – 30 מיליון נפצעים בתאונות הדרכים. נתונים אלו הם בלתי נתפסים, וכיוון שהם קורים בתדירות גבוה, יש הרבה מה ללמוד עליהם מאנשי מקצוע המתעסקים בתחום. עורכי דין רבים מהווים כתמיכה רבה לנפגעי תאונות דרכים כיוון שעל פי החוק לנפגעי התאונות מגיעות זכויות שיש לעמוד עליהן ולדרוש לקבלן.

מה אומר חוק הפיצויים?

חוק הפיצויים נועד בכדי להבטיח שכל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים בעקבות רכבו של מישהו אחר, יפוצה. לפני חוק זה, הנפגע היה צריך להוכיח את הנזק שנגרם לו בעקבות התרשלות של הנוהג השני, ואם הוא לא התרשל או גורם הנזק לא היה נמצא בבירור, הנפגע לא היה מקבל פיצוי. על ידי ביסוס חוק זה הוטלה אחראיות רבה לכל נהג אשר פוגע באנשים אחרים בכבישים לפצות אותם בגין הרכוש ופגיעות הגוף.

כל המידע שיש להכיר לאחר תאונות דרכים ניתן למצוא באתר בדרכים.

 

 

מי זכאי לקבל פיצוי לאחר תאונת דרכים?

לפי החוק, כל אדם אשר נפגע בצורה פיזית בגופו בתאונת הדרכים שבה אדם אחר היה מעורב זכאי לדרוש את הפיצוי המגיע לו מאותו נהג הפוגע. אך, ישנן כמה הסתייגויות מסעיף זה. במידה והאדם הפוגע נהג ברכב ללא ביטוח חובה, או אם אותו נהג לא בעל רישיון מוסמך לכלי הרכב בו נהג, יהיה פטור מפיצוי זה.

 

על מי מוטל התשלום לפצות?

התשלום מוטל על חברת ביטוח החובה של הרכב הפוגע, ללא קשר כיצד האדם הפגוע נפגע. כלומר, גם אם תאונת הדרכים התרחשה בין רכב לבין הולך רגל, בין רוכב אופניים לבין רכב, או בין רכב לרכב – אם התאונה בוצעה בדרכים, יש לתבוע את חברת ביטוח הפוגע לתשלום הפיצוי.

 

כיצד נקבע סכום תשלום הפיצוי?

הסכום שהפוגע יקבל בסופו של דבר כפיצוי על תאונת הדרכים אותה עבר, תלויה בכמה קריטריונים הממחישים את חומרתה. כחלק מהקריטריונים – חומרת הפציעה, הוצאות כספיות עבור טיפולים רפואיים בעקבותיה, אובדן ימי עבודה ועוד.

 

מה אני צריך לעשות לאחר תאונת דרכים כדי לקבל את הפיצוי?

קודם כל, בעת ביצוע תאונת הדרכים, יש להחליף פרטים עם הנהג הפוגע ולהפקיד לצלם את פרטי הנהגים שהרכב שלהם היה מעורב בתאונת הדרכים, בכדי לדעת ממי לדרוש פיצוי. כחלק מהצילום יש לשים לב שיש בידכם פרטים אישיים של הנהגים, רישיון, פוליסת ביטוח, סוג הרכב, תעודת זהות, ועוד.

 

צריך מסמכים כלשהם?

מרגע ביצוע התאונה ועד הגשת תביעה לפיצוי, יש לשמור על כל המסמכים באופן מסודר. החל מהמסמכים שצולמו בשטח, ועד המסמכים הרפואיים, פרטי עדים, אישור מהמשטרה, מרשמים לתרופות ועוד. כל אלו יעידו לטובתכם לגבי סכום הפיצוי.

 

המשטרה מעורבת?

המשטרה מעורבת אם תחליטו לערב אותה, ועשו זאת, בכדי שהתאונה תהיה מתודעת בגיליונות ותקבלו אישור נוסף למסמכים שיש להציג אל מול התביעה. שימו לב כי אין לחץ לגשת למשטרה מיד ברגע התאונה, יכולים לעשות זאת גם לאחר קבלת טיפול רפואי.

 

איש משפט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *