כאשר אדם הופך לתלוי בעזרת אחרים בפעולות היומיום שלו, עקב מצב בריאותי, זיקנה או מוגבלות, יש צורך בסיוע סיעודי. פעמים רבות המשפחה לוקחת על עצמה את הטיפול, אך לעיתים נדרש סיוע חיצוני במימון ובכוח אדם מקצועי. במקרים אלה, ניתן לפנות לקבלת זכויות מביטוח לאומי וקופות החולים. אם הפנייה נדחית או הסיוע אינו מספק, ניתן לשקול תביעה משפטית בליווי עורך דין.

 

בחירת עורך הדין המתאים

בבואם לבחור עורך דין סיעוד לייצוג בתביעה רלוונטית, על המחפשים לוודא כי לעורך הדין יש ניסיון והתמחות ספציפיים בתחום זה. מומלץ לבדוק האם יש לו ניסיון מוכח בתביעות סיעוד מול המוסד לביטוח לאומי וקופות החולים, ומה אחוזי ההצלחה שלו בתיקים אלה. כמו כן, רצוי לברר מהי דרך עבודתו מול הלקוחות, האם הוא זמין ומעורב לאורך כל שלבי הטיפול בתיק.

 

הכנת התיק הרפואי

המסמך החשוב ביותר בתביעת סיעוד הוא התיק הרפואי. על מנת להכין תיק יסודי ומקיף יש לאסוף מסמכים רפואיים מכל הגורמים שטיפלו במטופל ב-5 השנים האחרונות לפחות. בכלל זה, יש להביא סיכומי מחלה והתייעצויות מבתי חולים ומרפאות, מכתבי שחרור וגיליונות אשפוז, בדיקות דימות ומעבדה, מכתבים וחוות דעת מרופאים מומחים, טפסים ומסמכים מהמרפאה הגריאטרית והשירות לזקן, וגם מעקב תרופתי לאורך השנים.

 

קבלת חוות דעת מומחה

בנוסף לתיק הרפואי, לעיתים דרושה חוות דעת של מומחה גריאטרי או רופא שיקומי להוכחת התלות בזולת. המומחה ייפגש עם המטופל, יערוך הערכה קלינית מקיפה של מצבו הבריאותי הנוכחי והצפוי, וייתן חוות דעת מפורטת על סוג התלות, היקף הסיוע הנדרש ופרוגנוזה להמשך. חוות דעת של מומחה יכולה לשמש ראיה חשובה ואובייקטיבית בביסוס התביעה.

 

הגשת התביעה וליווי השתלשלות האירועים

לאחר הכנת התיק הרפואי המקיף וחוות הדעת של המומחה, הגיעה העת להגיש את התביעה עצמה. בשלב זה עורך הדין מגיש בקשה מפורטת לגורמים הרלוונטיים – ביטוח לאומי, קופת חולים, או גוף אחר – תוך פירוט מצבו הרפואי של המטופל והסיוע הנדרש. לאחר מכן, עורך הדין ילווה את התיק ברציפות ויטפל בכל שלב: קבלת מענה ראשוני, זימון לוועדה רפואית, קבלת החלטה וערעור במקרה של דחייה. לאורך כל הדרך עליו לעדכן את המשפחה ולייעץ לה כיצד לנהוג בכל שלב.

 

ניהול הפיצויים

במידה והתביעה התקבלה, יש לנהל כראוי את הפיצויים הכספיים ושעות הטיפול שהתקבלו. יש לבחור את ספק המתאים למתן שירותים רפואיים, כגון מטפלת סיעודית או מרכז יום, ולהגיש למוסד לביטוח לאומי דיווחים תקופתיים על ניצול הזכאות. כמו כן יש להיערך מבעוד מועד לחידוש הזכאות בסיום תקופתה. בנושאים אלו ימשיך עורך הדין ללוות את המשפחה, ידריך אותה כיצד לנהל נכון את הזיכויים ויסייע בהגשת הבקשות להארכת תקופת הזכאות. כך תוכל המשפחה להתמקד במתן הטיפול המיטבי ליקירם, בידיעה כי הטיפול הכספי והבירוקרטי מנוהל על ידי גורם מקצועי.

הכנת התיק הרפואי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *