משרת בכוחות הביטחון (חייל, סוהר, שוטר וכו') רשאי להגיש תביעה להכרה בנכותו במידה וחלה או נחבל במהלך השירות הצבאי\ שירותו בכוחות הביטחון. ההכרה בנכות על ידי משרד הביטחון יכולה להניב פיצויים גבוהים, קצבאות נכות, הטבות רבות וטיפולים רפואיים איכותיים ומסובסדים. ההכרה של משרד הביטחון בחבלה\ במחלה שנגרמה בשירות כוחות הביטחון היא חיונית כיוון שכך הפגוע יוכל לדרוש פיצויים נוספים, במידה ומצבו יחמיר. הליך זו אינו הליך קל והוא מצריך מאמץ רב. משרד הביטחון מעמיד מכשולים רבים – בעיקר בירוקרטיים – בפני התובע ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין מיומן לשם ייעול ההליך.

 

עילות לתביעה כנגד משרד הביטחון

כאמור, משרד הביטחון מאפשר לכל אדם ששירת בכוחות הביטחון אפשרות לתביעתו. במידה ואדם נחבל\ חלה במהלך שירותו הצבאי או אחריו, ולפגיעה היה קשר מובהק למסגרת הצבאית – הוא עשוי לזכות בפיצויים. לכן, עליו להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפגיעה שחווה לבין השירות הצבאי. הפגיעה יכולה להיות זמנית, כרונית, נפשית, גופנית וכו', אך כל עוד מדובר בפגיעה קשה שנגרמה במהלך השירות הצבאי (גם אם לא בעת ביצוע תפקיד) או בעקבותיו, תהיה עילה לתביעה. גם החמרה במצב לאחר שהמחלה הוכרה כבר על ידי משרד הביטחון מהווה עילה לתביעה.
לאחר שלוש שנים מיום השחרור, תחול התיישנות על הגשת התביעה, למעט מקרים מיוחדים כמו תביעה הנוגעת להפרעה פוסט-טראומטית או במקרים בהם קצין התגמולים בוחר להאריך את תוקפה של הגשת התביעה.

 

הליך הגשת התביעה  

לפגוע יש שתי אפשרויות – הגשת תביעה בשל חבלה או בשל מחלה. הגשת התביעה תתבצע באמצעות טופס המופיע באתר משרד הביטחון.
הפגיעה תוגש לאגף שיקום במשרד הביטחון, ותיבחן על ידי קצין התגמולים. קצין התגמולים מחליט אם התובע בעל עילה מספקת על מנת להתייצב בפני וועדה רפואית. לכן, רשאי קצין התגמולים לשלוח את התובע לרופא מומחה מטעמו. מומלץ כי התובע יצטייד מראש בחוות דעת רפואיות ותיעוד רב ככל האפשר על מנת להוכיח את עמדתו.
לאחוזי הנכות שהוועדה הרפואית קובעת יש משמעות שונה –
בין 0%-9% – אין זכאות לפיצויים, אך ישנה הכרה בלקות הרפואית, ועל כן יהיה רשאי התובע בעתידו לתבוע שנית בשל החמרה.
בין 9%-19% – ישנה זכאות לתעודת נכה ופיצוי גבוה אך חד פעמי. כמובן שכדאי להתייעץ עם עורך דין נכי צה"ל.
20% ומעלה – התובע זכאי לקצבה חודשית, הקלות רבות וטיפולים רפואיים מסובסדים.
על החלטת הוועדה הרפואית ניתן לערער לוועדה רפואית גבוהה יותר ובמידת הצורך – לביהמ"ש מחוזי.

תביעת משרד הביטחון עשוי להיות הליך מאתגר ומייגע. למשרדנו יש ניסיון של עשרות שנים בתביעות מסוג זה, ואנו מזמינים אתכם להיעזר בנו על מנת שנוכל להשיג את הפיצויים המגיעים לכם, שעשויים להקל משמעותית על נגישותכם לטיפול רפואי איכותי וניהול חיים תקינים כמה שאפשר.
תביעה משפטית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *