לפעמים אנחנו משתמשים במונח מסוים שמשפיע על הדרך שבה אנחנו תופסים את הדברים, או את הקונוטציה שלהם. כך למשל, המונח עורך דין למשפחה, גורם לנו להבין שמדובר בטיפול במצבים שבהם חברי המשפחה נמצאים יחד באותו תא משפחתי. על אותו משקל, אפשר להסיק שעורך דין גירושין הוא עורך דין המטפל בתהליך שבו אחד מבני הזוג או שניהם מעוניינים להתגרש.

 

התפקיד של עורך דין גירושין

תחום הגירושין הוא למעשה תת תחום בתוך תחום דיני המשפחה. ולכן עורך הדין המטפל בתיקי גירושין נחשב גם כעורך דין למשפחה. לכן הוא מסוגל לטפל בשני התחומים יחד. רוב עורכי הדין שמתעסקים בדיני משפחה מטפלים בגירושין, כאשר הגירושין הם העיסוק העיקרי והנפוץ ביותר שבו הם מטפלים.

 

איך מטפלים בהליכי גירושין?

עורכי הדין בתחום התחילו להתבלט כשאחוז הגירושין עלה והיה צורך בגורם משפטי שיעזור לאחד מבני הזוג לתבוע את מה שמגיע לו, או להתגונן מפני הצד השני. מאחר והתחום לא כולל בתוכו רק את האינטרסים האישיים אלא גם את אלו המשותפים, אי אפשר שלא לטפל בתיקי גירושין קודם כל כתיקי משפחה. סכסוכים, זעם ותחושות נקמה הם מצבים ידועים מאוד שמקבלים ביטוי בתהליך הגירושין ולכן חשוב להתנהל ברגישות, באמפתיה ולא רק מתוך רצון לחתור ל"כיסוח" של הצד השני במשפט.

 

התפקיד של עורך דין למשפחה

עורכי הדין למשפחה עושים הרבה יותר מלעזור לזוגות להתגרש בצורה חלקה ולהגיע להסכמות משותפות. עורך הדין אמור להתמודד עם שורה של אתגרים משפטיים שמגיעים עוד הרבה מעבר לפירוק הנישואין, כמו למשל המחלוקת או הקונפליקט בנושא חלוקת הרכוש המשותף, משמורת הילדים וכמובן סוגיית המזונות.

 

איך מטפלים בדיני משפחה?

גם בהליכי גירושין אבל גם בנפרד מהם, חשוב להתייחס לסוגיות כמו אלימות במשפחה, הסכמי ממון שנערכו לפני הנישואין או אחריהם, ניכור הורי, אימוץ ילדים, ירושות, אפוטרופוסות ועד שלל נושאים שקושרים יחד בני זוג וילדים בתוך התא המשפחתי ומצריכים דיון. עורכי הדין הללו מטפלים גם בסוגיות משפטיות שמתקיימות במסגרת הליכי גישור ובוררות, טיפול בצווי הרחקה, אכיפת הסכמים וצווי משפט, ערעורים וכיוצ"ב.

 

עורך דין משפחה מומלץ

קיימים כמה עקרונות מנחים לטיפול בתיקי גירושין ומשפחה, כשבראשם טובתם של הילדים בתוך התא המשפחתי. ולכן עורך דין טוב הוא עורך דין שיודע איך לתווך נושאים שקשורים לחיי הילדים לבני זוג מסוכסכים או נוקמים. ההיכרות עם החוק ומידת הניסיון כמובן חשובות מאוד ואין להתפשר עליהן, אך חשוב לא פחות שעורך הדין יהיה קשוב, תומך וסבלני לטיפול בתיק.

למידע נוסף על תחומי מומחיותם של עורכי הדין למשפחה תוכלו לקרוא כאן – https://www.helenasimhi.co.il/עורך-דין-משפחה

איש משפט מקצועי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *